Bestyrelsens arbejde

Nordskolen og børnehuset Nordstjernen indgår i landsbyordningen, og der er derfor en samlet bestyrelse med forældre- og medarbejderrepræsentanter fra hhv. skolen og dagtilbuddet.

Skolebestyrelsens arbejdsområder inkluderer:

- At udarbejde og fastsætte principper, som er de overordnede retningslinjer for skolen og dagtilbuddet.

- Føre tilsyn med skolens virksomhed, f.eks. ved at forholde sig til trivselsundersøgelser mm.

- Godkende skolens budget.

- Arbejde med børnenes trivsel.

- Andre opgaver, som f.eks. at være skolens ansigt udadtil, at planlægge og gennemføre projekter, events og meget mere.

Det største og vigtigste mål for arbejdet i skolebestyrelsen er at sørge for at børnene har de bedst mulige rammer for deres udvikling og læringsudbytte, som i Nordstjernen og på Nordskolen kan følges fra de er 0 år til de går ud af 6. klasse.

Udover det interne arbejde, arbejder skolebestyrelsen også for at lokalsamfund og skole & dagtilbud har en større berøringsflade, og det gøres blandt andet gennem fokus på et tæt samarbejde med lokale aktører som Nordlangeland Lokalråd, Nordlangelandshallen og mange flere.

Har man som forældre, familie eller noget helt tredje spørgsmål, idéer, forslag eller andet, så er man velkommen til at kontakte skolebestyrelsen. Kontaktoplysninger på skolebestyrelsens medlemmer findes under fanen ”Skolebestyrelsens medlemmer”.