Bygninger

Bygninger:

Nordskolen er bygget i et plan og hænger sammen med Børnehuset Nordstjernen. Der er klasselokaler langs gangen og PLC i enden til venstre. I midten finder vi kontor og personalerum samt aula og køkken. Går du til højre gennem aulaen kommer du til Børnehavedelen, hvor gymnastiksalen også er placeret. Går du til venstre kommer du til den kreative fløj, her er indrettet 2 store lækre lokaler til håndværk og design, natur/teknologi samt billedkunst. I det ene lokale kan man sy, tegne og andre sysler. Det andet lokale er indrettet med høvlebænke, vask og malerpladser, her arbejdes med træ og malerarbejde. Det er også her der er materialer til natur/teknologi, som mikroskoper, gasbrænder og kemiskab. Skolens musiklokale har til huse i et separat hus som er beliggende på børnehavens legeplads.

Der er gode udenoms faciliteter med legehuse, gynger, sandkasse, trampoliner, klatremiljø, bålhytte, shelters, panabane, asfalt til waveboard og løbehjul og en stor boldbane.
Undervisningslokalerne er indrettet med individuelle arbejdspladser og smartboard. Alle elever har en skuffe til deres ting.