Traditioner Nordstjernen

I børnehuset Nordstjernen er traditioner vigtige.

Nedenfor ses en liste med vores traditioner, og hvad de indebærer.

Fastelavn: Til fastelavn bager vi fastelavnsboller, laver fastelavnspynt, klæder os ud (både børn og voksne), slår katten af tønden, synger sange og leger fastelavnslege, og forældre og andet familie er velkommen til at komme og være med.

Påske: I påsken synger vi påskesange og leger påskelege, laver påskepynt, sår karse, koger æg på vores bålplads og finder påskeæg.

Sommerfest: Inden skolens sommerferie holder vi en stor sommerfest sammen med skolen, hvor forældre og familier inviteres. Indholdet af sommerfesten kan variere fra år til år.

Efterår: Når efteråret giver os muligheden for det går vi ud og samler kastanjer og bruger dem i forskellige lege og projekter. Vi laver også efterårspynt med f.eks. forskellig farvede blade.

Halloween: Til halloween laver vi halloweenpynt og skærer sjove græskar til udstilling på legepladsen.

Jul: En af de første dage i december inviterer vi forældre og andet familie til juleklippedag, hvor vi sammen laver pynt og pynter stuen op. Gennem resten af december læser vi julehistorier, laver og spiser risengrød, synger julesange og leger julelege, og en af de sidste dage før jul går vi til julegudstjeneste sammen med skolen, hvor forældre og andet familie også er inviteret.