Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Det gode børneliv

Børnehuset Nordstjernen og Nordskolen er en del af lokalmiljøet, hvor dit barn kan gå i den samme institution fra vuggestue til og med 3. klasse!

I Børnehuset Nordstjernens pædagogik tager vi udgangspunkt i det enkelte barn, hvor der gives plads og forståelse for den enkeltes personlighed, men under hensynstagen til gruppefællesskabet.

I vores pædagogik arbejder vi med fokus på:

  • Inklusion
  • Faste genkendelige rutiner
  • Traditioner
  • Barneperspektivet
  • Tegn på læring
  • Læringshjulet

Nordstjernen følger BUPLs  anbefalede normering og vi har generelt et højt serviceniveau. Vi arbejder målrettet med strukturering af børnenes hverdag, og er opmærksomme på, at børnene får en siesta i en ofte lang institutionsdag. Læringsmiljøer er naturligt medtænkt i vores pædagogiske praksis, med flere afgrænsede miljøer, som giver gode rammer for børns dannelse, læring, udvikling, leg, fordybelse og sanseintegration.

Alle børn har ret til at opleve sig inkluderet og føle sig anerkendt, i den sammenhæng er vi opmærksomme på, at vi som voksne er rollemodeller og væsentlige for den anerkendende tilgang, den gode samtale og kulturen i Nordstjernen.

Det gode børneliv i Børnehuset Nordstjernen er kendetegnende ved, at vi ser det værdifuldt:

  • At opleve tryghed og omsorg
  • At føle sig inkluderet  - Alle børn skal opleve sig som en del af fællesskabet
  • At føle sig anerkendt - Alle børn skal opleve sig hørt, set og forstået
  • At være i et udviklende læringsmiljø

 

Nordskolen er en folkeskole, hvor vi har fokus på det gode børneliv.

Fællesskab, trivsel - og selvfølgelig høj faglighed, er vores pejlemærker for at drive en god og velfungerende skole.  Vi arbejder for et inkluderende læringsmiljø, hvor der er fokus på glæde og positive børnefællesskaber, samt plads og respekt for den enkelte. 

Det gode børneliv på Nordskolen er kendetegnende ved, at vi ser det værdifuldt:

  • Mindre hold
  • At opleve tryghed og omsorg
  • At føle sig inkluderet  - Alle børn skal opleve sig som en del af fællesskabet
  • At føle sig anerkendt - Alle børn skal opleve sig hørt, set og forstået
  • At være i et udviklende læringsmiljø