Nordskolens aktivitetskalender

August:

Fælles forældremøde, alle forældre inviteres til infomøde om kommende skoleår. Vi starter fælles i aulaen med informationer som vedrører alle, hvorefter man går ud i de sammenlæste klasser og hører om hvad der sker specifikt for dem.

September:

Alle børn cykler, som foregår i uge 36-37. Her bliver undervisningen tilrettelagt omkring cyklen, således at eleverne både bruger cyklen fysisk, men også som omdrejningspunkt i forskellige opgaver.

Uge 41

Sundhed og bevægelse, Vi har et endnu større fokus på bevægelse og sundhed end til daglig. Ugen slutter med trimdag for alle elever og de forældre, som har lyst til at deltage.

Fredag i uge 41:

Trimdag, skolen holder trimdag for alle elever som afrunding på de 3 ekstra aktive uger. Forældre hjælper til og alle går, løber eller cykler i naturen.

Oktober:

Bag for en sag, som udmunder i en masse lækkerier, der sælges og pengene går til Børnetelefonen.

December:

Juleklippedag, første fredag i december eller evt. sidste fredag i november er der dømt kreativ jul. Alle hygger med kreative julesysler som klippe-klistre, syning, bagning eller hvad klassen finder på, kun fantasien sætter grænser.

Sidste skoledag før juleferien, eleverne er i skole fra 8-12. Vi besøger fælles den lokale kirke til julegudstjeneste, og ønsker hinanden glædelig jul.

Februar:

Fastelavn, fastelavns mandag holder skolen fastelavn. Alle møder udklædte, der slås katten af tønden og leges lege arrangeret af 6. klasserne.

Pandekagedag, hvide tirsdag, (dagen efter fastelavn) holder skolen pandekagedag. Vi laver pandekager, spiser pandekager, skriver om pandekager, synger om pandekager og danser pandekagedanse.

Påske:

Påskefrokost, dagen før påskeferien hjælpes alle med at tilberede og forberede en frokost med underholdning. Sidst på dagen spiser og leger vi det forberedte/tilberedte.

April:

Åben skole begynder at være meget udenfor igen.

Juni:

Sommerfest, der holdes en fælles sommerfest for både Nordskolen og Nordstjernen. Forældreforeningen hjælper med planlægning og udførelse.

6. klasse sidste skoledag, torsdag før sommerferien har 6. klasse sidste skoledag. De er i skole fra 8-12. Der er forlænget morgensang hvor vi siger farvel. Fra 11-12 er der kamp mellem lærerne og eleverne fra 6. klasse, det kan fx være fodbold, rundbold eller brandbold alt efter hvad eleverne inviterer på. Bagefter er der som regel vandkamp mellem 6. og lærerne;). Resten af eleverne er i skole til klokken 14.00.

Sidste skoledag før sommerferien, 0-5 klasse møder fra 8-12. Der er fysiske aktiviteter på tværs af klasserne og bagefter siges der god sommer i de enkelte klasser.

Koncerter, bio og teater:

Alle elever hører mindst en koncert, får en biograftur og ser mindst et teaterstykke hvert år.

Idræt:

Nordskolens elever deltager hvert skoleår i en del idrætsstævner på tværs af øen:

August:

Idrætsdag i Rudkøbing for 1. klasse

September:

M-boldstævne på Ørstedskolen for 5. klasse.

November:

Badmintonstævne på Ørstedskolen for 3. klasse.

Badmintonstævne på Ørstedskolen for 4. klasse.

December:

Kidsvolleystævne på Ørsted for 5. klasse.

​Kidsvolleystævne på Ørsted for 6. klasse.

Februar:

Langelandskebolddage på Ørstedskolen for 5. klasse.

Høvdingebold på Ørstedskolen for 4-5 klasse.

Marts:

Hockeystævne på Nordskolen i Nordlangelandshallen for 3. klasser fra hele øen.

Maj:

Fodbolsstævne i Humble for 4. klasse.

​Fodbolsstævne i Humble for 6. klasse

Fodboldstævne på Kassebøllefriskole for 2-3 klasse.

Juni:

O-løb på den gamle Hou skole, arrangeret af Nordskolen for 6. klasse.