SFO

SFO på Nordskolen

Timerne i SFO skal være hyggelige, afslappede og forskellige fra den øvrige skoledag.

Her er der mulighed for at fordybe sig i diverse aktiviteter sammen med kammerater på tværs af klassetrin.

Vi bruger ofte vores store bålhus – på de dage laver vi måske suppe eller andet mad over bål, som vi spiser udendørs på legepladsen eller i læ i bålhuset.

Vi lægger vægt på at alle børn i SFO’en bliver hørt og set og har mulighed for at byde ind med deres ønsker til hvad vi kan lave i større eller mindre fællesskaber.

Der er mulighed for at fordybe sig i diverse sysler på krea-dage. Vi maler med ansigtsmaling, har armbåndsværksted, neglelak, laver perler, leger sanse-lege, laver årstidens pynt og hvad der ellers findes på i løbet af en eftermiddag i SFO.

Vi spiller brætspil og benytter vores udendørs arealer samt gymnastiksal til fysiske aktiviteter, lege og boldspil. Vi har fokus på at alle skal have plads til at være med i de fælles aktiviteter.

Hver måned udarbejder personalet en månedskalender som deles med eleverne og deres forældre på Aula – således kan alle følge med i hvad vi har på programmet og dermed ikke misser en skøn suppe i bålhuset på en kold efterårsdag.