It

It på skolen:

Lærings-, Social- og Kulturudvalget i Langeland Kommune besluttede i foråret 2018, at alle elever på de langelandske folkeskoler skal have udleveret en digital enhed, som skal understøtte deres læring. Beslutningen om at udlevere enheder til alle elever beror på tanken om, at alle elever på Langeland skal have lige gode læringsforudsætninger.
Valget faldt i Langeland Kommune på iPads til 1.-3. klasse og Chromebooks til 4.-10. klasse. Disse enheder skal sammen med både digitale og analoge undervisningsmidler danne grundlaget for elevernes læring.
Alle enheder er indkøbt med udvidet forsikring, som betyder, at hændelige uheld er dækket. Skader forvoldt med forsæt er ikke dækket, og omkostninger til udbedring af evt. skader er underlagt samme vilkår som andre undervisningsmidler.
Maskinerne er produceret af et særligt holdbart materiale, men vi opfordrer naturligvis til at passe godt på dem. Det forventes at eleverne møder med opladte enheder til skoledagens start. Så skulle de gerne kunne holde strøm hele skoledagen.

brug af devices på nord.pdf

Shape Created with Sketch.