Traditioner

Eleverne på Nordskolen oplever den genkendelighed, der findes i at samles om traditioner - hvert år på nogenlunde samme tid. Traditioner, som knytter sig til sommer, efterår, jul, fastelavn eller forår og påske.

Mange af disse traditioner holder skolen sammen med børn og personale fra Nordstjernen.

Traditionerne er velkendte for børnene. Samtidig forsøger vi at tilpasse festlighederne, så de ikke bliver rene kopier fra år til år. Der skal være plads til nye tanker og nye ideer. Glæden og stemningen under forberedelserne til disse dage er dog nærmest identisk - uafhængig af årstid og årstal.

Udover de traditioner, der knytter sig specifikt til højtider eller anden festlighed, vil der året igennem være forskellige arrangementer vi, enten som samlet skole eller på klasseniveau, selv afholder eller deltager i.

I fanen “kalender” kan man se skolens aktivitetsplan og følge med i, hvad der sker hvornår i løbet af året.