Forslag om ny skolestruktur

Forslag om ny skolestruktur samt ændring af skolernes styrelsesvedtægt

Kommunalbestyrelsen behandlede på mødet den 26. oktober 2023 forslag om ny skolestruktur samt ændring af skolernes styrelsesvedtægt.

Forslaget omhandler nedenstående punkter:
1)    Nordskolen nedlægges som selvstændig skole
2)    Der etableres fælles ledelse mellem Ørstedskolen og Nordskolen
3)    Der oprettes en koordinatorfunktion for skoledelen og SFO
4)    Koordinator for dagtilbudsdelen bevares
5)    Nordskolens nuværende skoledistrikt forbliver uændret
6)    Der etableres et børneunivers på Nordskolen omfattende en samlæst 0. til 3. årgang
7)    Nordskolens undervisning på mellemtrinet (4. til 6. klassetrin) flyttes til Ørstedskolen, hvorfor transporttiden for elever på mellemtrinet forøges
8)    Nordskolens landsbyordning bevares under Ørstedskolens ledelse
9)    Styrelsesvedtægt for Langeland Kommunes skolevæsen revideres
10)    Ændringerne af skolestrukturen vil træde i kraft den 1. august 2024

Kommunalbestyrelsen har truffet beslutning om en ny skolestruktur samt ændring af styrelsesvedtægten.
Forslaget er sendt til udtalelse hos skolebestyrelserne på Nordskolen og Ørstedskolen.
Forslaget er ligeledes sendt i høring hos MED-udvalgene på begge skoler og i Nordstjernen.
Høringsperioden vil være otte uger med frist den 22. december 2023.

Klik på nedenstående link  så kan du se/tilgå hele sagen med referater , forslag, bilag, bemærkninger mv:

Forslag om ny skolestruktur samt ændring af skolernes styrelsesvedtægt (langelandkommune.dk)